Wednesday 13 July 2016

cerita lama kita

aku tak pernah salahkan dia..dan tak pernah salah sesiapa..apa yang jadi bersebab..apa yang berlaku penuh hikmah..sekarang aku kena lalui tanpa cerita lama..sakit ..perit..hanya orang mampu sahaja dapat rasa kesakitan ni..sakit yang tak nampak luka nya..nak sapu ubat pun tak tahu kat mana..

pernah tak dengar lagu kenangan kau dan dia..pernah kau tau lagu faberet dia..pernah tau kau tau apa yang diminat..pernah tak kau tau apa yang dia suka..pernah tak kau tau apa yang dia tak suka..bila kau dan dia dah tak apa-apa,kau kena hapus semua cerita dia dalam kepala fikiran kau!Allah!!!! tak termampu aku..air mata jadi teman..hari-hari deras je air mata ni..lagi-lagi hati kau rindu..

tiap saat kau cuba hapuskan kenangan..dalam doa kau, tiap sujud kau minta Allah swt ambil segala kenangan kau dan manusia itu..bagi kau kalau ia nya sia-sia ambil lah..hapuskan duka air mata..hari-hari kau minta dekat Allah swt..aku yakin satu hari nanti Allah swt akan makbulkan doa kan..yakin tau!pujuk hati kau..slow-slow..memang take time kan..tak pe Allah swt kan ada..

cerita lama aku dulu pun tak terubat sebenarnya..tapi hadirnya dia boleh padamkan kedukaan yang lama dulu..totally clear! aku boleh lupakan..aku yakin dengan semangat yang dia bagi untuk aku hapuskan cerita lama aku dulu...sekarang aku lalui semula..sejarah hitam kini kembali!cuma kali ni aku rasa sangat-sangat hilang..walaupun perkenalan tak selama yang dulu..

kau pernah tak baca conversation wasap atau message kau dengan dia dalam hp kau..mesti kau rindu kan..macam aku sekaranglah..seriously aku nak macam dulu..boleh tak agaknya?pagi kau tengahari kau petang kau dan malam kau..mesti ade text..sakit kau,susah kau..senang kau..happy kau..dia ade ade untuk kau..dia dengar keluhan kau..tenangkan kau..dalam masa yang sama kau boleh imagine tak mungkin dia pun tengah care someone juga macam mana dia care kan kau..owhh aku tak kate dia curang..aku pun tak tahu actually..aku andaikan je..

sekarang ni..dia dah tak perdulikan kau disebabkan sesuatu kejadian..mungkin bukan salah sesiapa..takdir!
puas kau pujuk,puas kau rayu..tak diendah satu pun..berkali kau minta maaf,ye dah dimaafkan..tapi tak tahu sejauh mana kemaafan tu..entah silap yang mana..aku..ke dia? sebab tu aku kate tak ade salah sesiapa..

aku selalu tertanya,apa yang dia sembunyi kan..sampai sekarang tak ada jawapan..ok,mungkin hati dia masih tertaut pada cerita lama dia juga..macam aku betahun dengan cerita lama, baru aku jumpa dia,macam dia baru berbulan dengan kisah lama dia,dan aku ditakdirkan untuk bertemu dgn dia..ye,faham sayang tak boleh dipaksa..kau masih sayangkan yang dulu kan??? tak pe,aku faham sangat..aku faham..aku mengalah untuk kebahagiaan orang yanga aku sayang..itu hak kau...biar aku bawa diri..tak pe,aku rawat aku pujuk hati aku sendiri..Allah swt kan ada dengan aku..kau tak payah risau tau..air mata aku,aku boleh lap kan sendiri..tak pe...

tak saling bertegur,aku harap saling mendoakan..moga kau sihat..moga kau tabah..moga kau kuat..moga kau tak lupa tuhan..moga kau dikurniakan kebaikan..
Al-fatihah untuk hubungan kita
Al-fatihah untuk hati kta
Al-fatihah untuk rindu kita
Al-fatihah untuk kenangan kita

thank you yang mulanya dulu saya pernah panggil "awak" :)


No comments:

Post a Comment